Twoja marka w internecie – zobacz co możesz zdziałać

To, że reklama przeniosła się do Internetu nikogo już nie dziwi. Kolejne firmy wzmacniają swoją obecność w sieci, przy czym coraz większy nacisk kładzie się na obecność w sieciach społecznościowych. To już nie tylko Facebook – do dyspozycji jest przynajmniej kilkanaście prężnych portali społecznościowych. Zgodnie z danymi CBOS, 65% polskich internautów jest zarejestrowanych przynajmniej w jednej sieci społecznościowej.

KORZYŚCI Z OBECNOŚCI FIRMY W SOCIAL MEDIA

 

  1. Budowa lojalnej grupy odbiorców

Dzięki obecności w social media stosunkowo łatwo możesz pozyskać spore grono fanów swojej marki i utrzymać ich przy sobie dzięki częstej aktualizacji profilu. Wydarzenia, promocje, happy hours – to wszystko pozwala utrzymać kontakt i buduje związki między klientem i firmą.

  1. Poznawanie potrzeb klientów

Możesz stosować różnorodne techniki komunikacyjne, w tym ankiety z pytaniami do klientów. To pozwala na wyeliminowanie słabych stron i lepsze dostosowanie oferty do potrzeb klientów. Przykładowo, jeżeli organizujesz wydarzenie w realu (imprezę, wycieczkę, promocję) możesz zapytać w ankiecie o mocne i słabe punkty. Przy następnej okazji poprawiasz to, co poszło źle i powtarzasz to, co było dobrze ocenione.

  1. Możliwość szybkiego dotarcia z informacją

Każda zmiana w ofercie, a także promocja może być komunikowana natychmiast. W przypadku ważnych wydarzeń możesz wzmocnić przekaz płatnymi reklamami kupowanymi na poszczególnych portalach.

  1. Niski koszt pozyskania klientów

Koszt reklamy na portalach społecznościowych jest zdecydowanie niższy niż tradycyjnej reklamy w prasie, ulotek itd. W dodatku możesz na bieżąco dostosowywać przekaz i optymalizować reklamę. Co to oznacza? Możesz wypróbować kilka różnych typów reklam i zwiększyć zasięg tych, które dają najlepsze efekty.

ZAGROŻENIA

Oczywiście w Internecie nic nie ginie. Dlatego komunikacja firmy musi być prowadzona w sposób profesjonalny i przemyślany. Do największych zagrożeń należy:

  1. Możliwość popełnienia gafy

Dobre informacje szybko rozpowszechniają się w Internecie, ale jeszcze szybciej rozchodzą się wszelkiego typu gafy i błędy. Przykładowe wpadki z ostatniego roku możesz zobaczyć tutaj.

  1. Stworzenie miejsca do krytyki dla niezadowolonych klientów

Klient awanturujący się nie przepuści żadnej okazji do krytyki. Niezależnie od tego po czyjej stronie leży wina – musisz brać pod uwagę, że Twoje konto w sieci społecznościowej będzie używane do krytyki.

  1. Złamanie prawa lub bezprawne wykorzystanie czyjejś własności

Publikując informacje w sieci, musisz pamiętać o prawie własności intelektualnej i o tym, że poszczególne materiały mogą stanowić czyjąś własność. Skorzystanie z czyichś zdjęć czy tekstów może narazić Cię na odpowiedzialność prawną.

Co możesz zyskać zapisując się na szkolenie „Działam w sieciach społecznościowych”?

A. Dowiesz się jak prowadzić konto firmy na najpopularniejszych portalach społecznościowych, w tym jakie są możliwości rozwiązań komercyjnych wybranych sieci społecznościowych - Facebook, Twitter, Instagram, Periscope, Snapchat.

B. Jakie są popularne i skuteczne sposoby zdobywania fanów w Internecie.

C. Jak kształtować wizerunek w sieci, tzn. co robić, żeby nie popełnić internetowej gafy.

D. Co robić, żeby nie naruszyć czyichś praw w Internecie i nie narazić się na konsekwencje prawne.

Zapisz się już dzisiaj.